img

DeltaLimburg.nl

Hèt informatieve (nieuws)platform voor Midden-Limburg.

24-12-2020 15:18

Wie is knuffel Karel Konijn verloren op het NS station Roermond?

Roermond - 24 december 2020 - Wie is knuffel Karel Konijn verloren op het NS station in Roermond? Tijdens de zesde editie van de #Weekvandeverlorenknuffel probeert NS dit knuffelvriendje nog voor het nieuwe jaar thuis te krijgen. Deze knuffel, met pleister om z’n pootje, is gevonden op het perron van het NS station in Roermond.

img

Help mee de knuffels weer thuis te krijgen

Volg de knuffels via het NS-account op InstagramTwitter en Facebook, deel de berichten zoveel mogelijk en help zo de knuffels weer thuis te krijgen. 

30.000 verloren voorwerpen

Van 1 januari tot en met 31 oktober 2020 zijn er 30.000 voorwerpen op de stations of in de treinen gevonden. Vorig jaar waren dat in dezelfde periode 108.000 voorwerpen. Het verschil is te verklaren door corona, maar komt ook omdat pasjes (bankpassen, OV-chipkaarten en ID kaarten) niet meer geregistreerd worden.

NS adviseert reizigers om bankpassen en OV-chipkaarten direct te blokkeren en een nieuwe aan te vragen. Met de #Weekvandeverlorenknuffel wil NS reizigers informeren over wat te doen bij verlies van een eigendom. De kans dat een verloren voorwerp weer terugkomt bij de eigenaar is de eerste vijf dagen het grootst.

De top 5 verloren voorwerpen van het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen

1. Tassen

2. Portemonnees

3. Sleutels

4. Jassen

5. Handschoenen en sjaals

De meest opmerkelijke gevonden voorwerpen

Er worden heel opmerkelijke voorwerpen gevonden zoals een frituurpan met een zak friet, een grote krabpaal voor een kat en een elektrische step.

Vanwege corona belanden er dit jaar ook veel flesjes ontsmettingsgel bij ons Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen.

Iets verloren? Wat moet je dan doen?

Als een reiziger iets verliest op het station of in de trein dan is het belangrijk om daar direct online een melding van te maken en het online formulier zo volledig mogelijk in te vullen. NS’ers proberen dagelijks om de binnengekomen meldingen en de gevonden voorwerpen te koppelen. Daarvan houden we de reiziger natuurlijk graag op de hoogte. Binnen vijf dagen zijn verloren spullen kosteloos op te halen bij de OV Service & Tickets winkel op het station.

Daarna gaat het naar het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen. Vanuit hier stuurt NS - tegen een vergoeding - het voorwerp per post op. 

Ga voor meer informatie naar ns.nl/verlorenvoorwerpen.

Foto NS

Wellicht interessant