DeltaLimburg.nl

Hèt informatieve (nieuws)platform voor Midden-Limburg.

29-12-2021 10:00

Wandeltip - Rustgevende wandeling rond ven in Nunhem

Nunhem - 29 december 2021 - Gelukkig zijn er ook nog activiteiten die wél kunnen in deze lockdown en een populaire bezigheid is wandelen. We vestigen graag jullie aandacht graag op een bijzondere wandelroute in Nunhem die speciaal is aangelegd voor het TV-programma 'Natuurlijk voor elkaar' in 2016 op initiatief van Stichting IKL. Een korte rustgevende wandelroute met een lengte van 2 km rond het prachtige ven in Nunhem. Wat is hier dan zo bijzonder aan? Lees snel verder...

Op 25 februari 2016 is ter gelegenheid van de TV-serie 'Natuurlijk voor elkaar' een korte wandelroute aangelegd, om de medewerkers van Bayer (in de volksmond bekend als Nunhems Zaden) de mogelijkheid te geven van de omgeving te genieten tijdens een korte pauzewandeling. Als centraal punt in de route is het ven van mevrouw Hendriks-Klerken te vinden, waar op een bankje kan worden genoten van het rustgevende uitzicht.

Mevrouw Hendriks-Klerken wilde graag dat zoveel mogelijk mensen van de omgeving kunnen genieten. Het ven is vrijgemaakt door medewerkers van Bayer, vrijwilligers van de Dorpsraad en andere vrijwilligers en toen is ook de wandelroute aangelegd. Dit op initiatief van Stichting IKL.

Routebeschrijving

U start de route bij de uitgang van Bayer aan de Servaasweg 35, bij het kapelletje. U loopt via het fiets/wandelpad naar rechts en gaat links het bruggetje over. Vervolgens loopt u een stukje rechtdoor, daarna linksaf en dan rechts over de weg. Bij het eerste bospad gaat u links omhoog richting de Servaaskapel, die u rechts passeert. U loopt vervolgens rechtdoor en vervolgt het bospad. Na een kort stukje gaat u linksaf en vervolgens een flink stuk rechtdoor totdat u een wat groter bospad tegenkomt. Daar gaat u rechts, dan weer links en dan weer links. Deze weg loopt u wat langer uit waarna u op een gegeven moment links het ven ziet liggen. Neem even 5 minuten om daar op het bankje van het rustgevende uitzicht te genieten. Vervolgens loopt u over het pad links en laat u het ven aan uw linkerzijde. Bij de eerste T-splitsing van bospaden rechtsaf totdat u op de eerste kruising in het dorp Nunhem komt. Daar gaat u linksaf de Molenbergstraat en dan links de Hoogstraat in. Deze loopt u uit tot de Servaasweg waarna u alweer bij het eindpunt bent.

Hier kunt u de wandelroute downloaden.