img

DeltaLimburg.nl

Hèt informatieve (nieuws)platform voor Midden-Limburg.

2-7-2020 12:53

Nieuwe onderwijscampagne 'Chef-kok van de Toekomst'

Regio - 2 juli 2020 - Dutch Cuisine lanceert samen met onder andere Gilde Food & Hospitality College haar nieuwste campagne voor het onderwijs, de Chef-kok van de Toekomst. "Voedsel bereiden dat ons eetpatroon positief beïnvloed, zowel voor mens en planeet en deze verrassend op het bord willen presenteren. Dat is juist nú de oplossing voor de toekomst."

En daar heeft Dutch Cuisine iedereen bij nodig, zeker ook de jongere generatie. In een tijd waarin we voor grote uitdagingen staan heeft Dutch Cuisine enthousiaste mensen nodig die het verschil maken. Studenten met een frisse blik en nieuw inzichten, die verrassen, heerlijk laten eten en culinair en duurzaam eten onlosmakelijk aan elkaar verbinden.

Mathieu Vanhautem werkt als SVH Meesterkok al bijna 25 jaar bij Gilde Food & Hospitality College: “In onze regio Limburg is een groot aantal fantastische streekproducten beschikbaar: groenten, fruit, stroop, kaas, bier, vis en vlees. We maken de studenten bewust van de herkomst van het product: wat is ermee gebeurd, hoe ga je het bereiden, welke combinaties kun je toepassen. We leren hen speciale bereidingstechnieken en specifieke vaardigheden die als kok van de toekomst nodig zijn in het bedrijfsleven.

We vinden dat onze studenten alle producten goed moeten kunnen herkennen en bewerken op basis van warenkennis, menuleer en keukentheorie. Dit en nog veel meer leren zij bij de niveau 4-opleiding Gespecialiseerd Kok Dutch Cuisine.”
 

Fotocollage: DeltaLimburg.nl

Tags
Wellicht interessant